پیشگامان

افق ای تی

پیشگامان

افق ای تی

تولید کننده سود پرک

تولید کننده سود پرک

تولید کننده سود پرک؛ کاستیک یا هیدروکسید سدیم و فرمول شیمیایی آن NaOH است. در زبان انگلیسی به عنوان سود سوزآور نیز شناخته می شود. معنی کلمه کاستیک مرده و ساینده است. در صورت تماس مستقیم با پوست با پوست واکنش نشان می دهد. سفید یک ماده جاذب رطوبت است. این یک ترکیب اساسی است که در شیمی و بسیاری از صنایع استفاده می شود. سوز آور، بدون هیچ بو، به راحتی در آب حل می شود و به محلولی نرم و لغزنده با احساس صابون تبدیل می شود. موجود به شکل مایع یا جامد؛ حالت مایع به صورت محلول آبی و لغزنده است. اگرچه معلوم نیست که چگونه ماده سوزاننده در سال 1807 توسط هامفری دی کشف شد. کاستیک که با دست خالی اثر خارش آور دارد، به طور طبیعی ایجاد نمی شود اما تولید آن بسیار آسان است.


 f/تولید کننده سود پرک


جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و یا خرید محصولات با ما در ارتباط باشید 


سفارش آنلاین


تماس با ما


کاستیک در کجا استفاده می شود؟

هیدروکسید سدیم برای تولید بسیاری از محصولاتی که در طول روز استفاده می کنیم مانند کاغذ، آلومینیوم، پاک کننده های زهکش تجاری و اجاق گاز و صابون و مواد شوینده کاربرد دارند.


 


کاربرد هیدروکسید سدیم در محصولات پاک کننده و ضد عفونی کننده:


از هیدروکسید سدیم برای تولید کردن صابون و انواعی از مواد شوینده مورد استفاده در منزل و کاربردهای تجاری استفاده می کنند. سفید کننده کلررا از ترکیب کلر و هیدروکسید سدیم تولید می کنند.و همینطور پاک کننده های تخلیه که شامل هیدروکسید سدیم هستند، چربی ها و گریس هایی را که لوله ها را مسدود می کنند را به صابون تبدیل می کنند که می توانند در آب حل می شود.


 


هیدروکسید سدیم در داروسازی و پزشکی

هیدروکسید سدیم جهت تولید انواع داروها و همچنین محصولات دارویی، از مسکن‌های معمولی مثل آسپرین تا داروهای ضد انعقاد خون که می‌توانند به جلوگیری از لخته شدن خون در افراد و همینطور داروهای کاهش دهنده کلسترول کمک کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.


 


هیدروکسید سدیم در انرژی


در انرژی، هیدروکسید سدیم در تولید کردن پیل سوختی استفاده می شود. سلول های سوختی مثل باتری ها برای تولید نمودن برق تمیز و کارآمد برای طیف زیادی از کاربردها، مانند حمل و نقل، کار می کنند. انتقال مواد؛ و برنامه های برق پشتیبان ثابت، قابل حمل و همین طور اضطراری  و  رزین های اپوکسی که با هیدروکسید سدیم تولید می شوند که در توربین های بادی مورد استفاده قرار می گیرد.


 


هیدروکسید سدیم در تصفیه آب

در تاسیسات تصفیه آب های شهری از هیدروکسید سدیم برای کنترل کردن اسیدیته آب و کمک به حذف کردن فلزات سنگین موجود در  آب استفاده می کنند. هیدروکسید سدیم همچنین برای تولید هیپوکلریت سدیم، یک ضدعفونی کننده آب، استفاده می شود.


 برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید آب اکسیژنه ، خرید مواد شیمیایی و اسید کلریدریک بر روی آن کلیک کنید


هیدروکسید سدیم در تولید مواد غذایی


هیدروکسید سدیم در چند کاربرد فرآوری مواد غذایی مثل پخت غذاهایی مانند زیتون یا کمک کردن به قهوه ای شدن چوب شور باواریایی کاربرد دارد و به آنها  حالت ترد مشخصه می دهد. هیدروکسید سدیم جهت از بین بردن پوست گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سایر میوه‌ها و سبزیجات برای کنسرو نمودن کمک میکند و همینطور به عنوان یک ماده در نگهدارنده‌های غذایی کاربرد دارد  که از رشد کپک و باکتری در غذا جلوگیری می‌کند.


 


هیدروکسید سدیم در محصولات چوبی و کاغذی

در موارد زیادی از فرآیندهای کاغذسازی، چوب با محلولی حاوی سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم درمان می شود. این فرایند کمک می کند تا بیشتر مواد ناخواسته در چوب حل شود و سلولز تقریبا خالص باقی بماند که اساس و پایه کاغذ را تشکیل می دهد. حتی در فرآیند بازیافت کاغذ، از هیدروکسید سدیم برای جدا نمودن جوهرها از الیاف کاغذ کاربرد دارد که امکان استفاده مجدد از الیاف کاغذ را برای شرکت ها فراهم می‌کند.


 


هیدروکسید سدیم همینطور برای تصفیه مواد خام برای محصولات چوبی مثل کابینت و مبلمان و در سفید کردن و تمیز کردن چوب کاربرد دارد.


 


هیدروکسید سدیم در فرآوری سنگ معدن آلومینیوم


ازهیدروکسید سدیم جهت استخراج نمودن آلومینا از مواد معدنی طبیعی استفاده می کنند.از کاربرد های  آلومینا برای ساخت آلومینیوم و سایرمحصولات مانند فویل، قوطی، ظروف آشپزخانه، بشکه آبجو و همین طور قطعات هواپیما استفاده می شود. در ساختمان سازی و ساخت و ساز، از آلومینیوم در مصالحی استفاده می شود که نمای ساختمان و قاب پنجره ها را از آن تهیه می کنند.


 


هیدروکسید سدیم در سایر مصارف تولیدی صنعتی

هیدروکسید سدیم در طیف زیادی  از فرآیندهای صنعتی و تولیدی دیگر کاربرد دارد. برای تولید کردن ریون، اسپندکس، مواد منفجره، رزین های اپوکسی، رنگ، شیشه و سرامیک استفاده میکنند. همچنین در صنعت نساجی برای ساخت رنگ، پردازش پارچه های پنبه ای و در شستشو و سفید کردن، و همچنین در تمیز کردن و پردازش فلزات، پوشش اکسید، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود.


 


سود سوزآور نوعی قلیایی قوی است که از طریق الکترولیز آب نمک تولید می‌شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که سود سوزآور برای تولید به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارد، توکویاما اولین تولیدکننده در ژاپن بود که روش تولید «شکاف صفر» را توسعه داد که مصرف برق را کاهش می‌دهد. به لطف این تلاش‌ها، این شرکت اکنون به قوی‌ترین سطح حفاظت از انرژی در فرآیند تولید در جهان می‌بالد. ما همچنان به اصلاح قابلیت‌های تکنولوژیکی خود ادامه می‌دهیم و متعهد به تضمین عرضه پایدار محصول به مشتریان داخلی و خارجی خود هستیم.


 


ویژگی های خاص


سود سوزآور به صورت مایع بی رنگ، شفاف و چسبناک است و بسته به غلظت و دمای آن جامد می شود.


شکل مایع در درجه اول استفاده می شود، اما فرم جامد آن در دسترس است (پوسته، دانه ریز). فلیک ها کریستال هایی سفید، نیمه شفاف و مسطح هستند که جذب بالایی دارند.


سود سوزآور نماینده ترین محلول قلیایی قوی است و خاصیت قلیایی قوی را در محلول آب نشان می دهد که در آن به راحتی حل می شود.


دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب می کند تا به کربنات سدیم تبدیل شود.

فروش سود پرک

فروش سود پرک

فروش سود پرک؛ سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم یک مولکول بسیار ساده با فرمول NaOH است و بنابراین از اتم های سدیم (Na)، اکسیژن (O) و هیدروژن (H) تشکیل شده است. اغلب به صورت دانه های کوچک یا تکه های کوچک یا حتی حل شده در آب یافت می شود که به آن سودا می گویند. به ویژه برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده می شود!

 

چرا درباره این محصول به شما می گویم؟ زیرا در صابون سازی سرد ضروری است. بله، بدون سود سوزآور، بدون صابون جامد زیبا. عجیب است که محصولی که لوله‌ها را باز می‌کند به ما اجازه می‌دهد صابون‌هایی بسازیم که روی پوست بسیار ملایم هستند... این جادوی شیمی است. کافی است نوشابه بسیار خورنده عزیزمان را با یک ماده چرب مخلوط کنیم تا پس از واکنش، صابون و گلیسیرین (فوق العاده آبرسان آن) به دست آید. هیچ چیز گم نمی شود، هیچ چیز نمی آفریند، همه چیز به قول دیگری دگرگون می شود.

 f/فروش سود پرک

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و یا خرید محصولات با ما در ارتباط باشید 

سفارش آنلاین

تماس با ما

نمایش مولکول NaOH

امروز می خواهیم همه چیز را در مورد آنچه می خریم بدانیم و حق با ماست. ما می خواهیم بدانیم که گوشت ما در قصابی از کجا می آید و آیا گاو با موسیقی کلاسیک بزرگ شده است، آیا مواد افزودنی در آرد نانوا وجود دارد که باعث سردرد ما می شود، سولفیت زیادی ندارد ( بله، لزوماً سولفیت است، زمانی که ما جوان بودیم، سردردهای زیادی داشتیم، لزوماً سولفیت‌های کمتری وجود داشت، درست است؟).

 

سود سوزآور یک ماده شیمیایی سدیم هیدروکسید (فرمول شیمیایی) است که به آن لیمو نیز می‌گویند. جامد کریستالی سوز آور، بسیار سمی، در خالص ترین شکل خود، یک ترکیب معدنی است که در آب محلول و در اتر و دیگر حلال های غیر قطبی نامحلول است. سود سوزآور کاربردهای صنعتی زیادی دارد که شامل ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات، آب آشامیدنی، صابون، مواد شوینده و پاک کننده فاضلاب می شود.

شرح

سود سوزآور یک جامد سفید، کریستالی و بی بو با فرمول شیمیایی NaOH و CAS 1310-73-2 است. این یک پایه و قلیایی بسیار سوزاننده است که پروتئین ها را در دمای محیط تجزیه می کند و می تواند باعث سوختگی شدید شیمیایی در پوست در معرض آن شود.

 

با توجه به کورت سی، بیتنر جی; Ullmann’s Encyclopedia of Industrial Chemistry 7th ed. (1999-2011)، سود سوزآور با تبخیر محلول هیدروکسید سدیم تا زمانی که محتوای آب کمتر از 0.5 تا 1.5 درصد وزنی باشد، تولید می شود. کارآمدترین استفاده از انرژی با تجهیزات چند مرحله ای حاصل می شود.

سود سوزآور جامد به شکل پولک، پریل، بلوک های ریخته گری شده و کمتر به صورت قرص، بریکت و گرانول فروخته می شود.

تولید جهانی طبق آخرین آمار از شاخص بین المللی آماری تقریباً 60 میلیون تن در سال است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد  قیمت سود پرک و سود پرک بر روی آن کلیک کنید.

 

مصارف صنعتی عبارتند از:

چسب ها و مواد شیمیایی درزگیر

جاذب و جاذب

مواد شیمیایی کشاورزی (غیر آفت کش)

مواد سفید کننده

CBI

بازدارنده های خوردگی و عوامل ضد رسوب

کف زدا

عوامل تکمیل کننده

بازدارنده های شعله

مواد شیمیایی بهداشتی مواد غذایی و آشامیدنی

سوخت ها و افزودنی های سوخت

سیالات عملکردی (سیستم های بسته)

واسطه ها

عوامل تبادل یونی

روان کننده ها و همین طور مواد افزودنی روان کننده

معلوم نیست یا به طور منطقی قابل تشخیص نیست

عوامل اکسید کننده/کاهنده

افزودنی های رنگ و افزودنی های پوششی که توسط دسته های دیگر توضیح داده نشده اند

رنگدانه ها

نرم کننده ها

آزمایشگاه زگیل تناسلی

آزمایشگاه زگیل تناسلی|آزمایشگاه در شرق و شمال تهران

آزمایشگاه زگیل تناسلی در شرق و شمال تهران، زگیل تناسلی (Condylomata   Acuminata) به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی در سطح جهان به حساب می آید . زگیل تناسلی که با نام HPV نیز شناخته می شود بیش از 100 گونه دارد که بیشتر آن ها بدون علائم بوده 40 نوع از گونه های آن در نواحی آلت تناسلی مردان و زنان ایجاد بیماری و به عبارتی بروز " زگیل " در آن نواحی می شود.

آزمایشگاه زگیل تناسلی

که در مردان می تواند بر روی آلت تناسلی و بیضه ها و همچنین در ناحیه مقعد که می تواند در نهایت به سرطان پروستات یا سرطان مقعد منجر شود و در خانم ها در ناحیه واژن و مقعد ایجاد شده و در نهایت می تواند به سرطان دهانه رحم و واژن و یا سرطان مقعد منجر شود . این ویروس در روابط دهانی با فرد آلوده می تواند سبب بروزعفونت و زگیل در لب، گلو، دهان، زبان شده که می تواند در نهایت موجب سرطان حنجره، سرطان دهان، سرطان گلو شود .اثرات ویروس زگیل تناسلی معمولا حدودا بین 12 تا 24 ماه به صورت خود به خودی درمان می شود اما ویروس در بدن باقی می ماند و همچنین در اکثر مواقع اندازه عفونت ها به اندازه ای کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشند و از این رو بهترین ومطمئن ترین روش تشخیص آن از راه آزمایش می باشد .

واکسن زگیل تناسلی با نام گارداسیل نیز شناخته شده و تقریبا در اکثر نقات جهان در دسترس وجود دارد که می تواند برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک شایانی کند، از آن جایی که این ویروس در نواحی مرطوب و مخاطی بدن قابلیت رشد دارد با حفظ بهداشت فردی و شستشو نواحی تناسلی بعد از آمیزش و یا اطمینان از شریک جنسی از طریق آزمایش دادن نیز می تواند در پیشگیری به ابتلا نیز موثر واقع شود و همچنین استفاده از کاندوم تنها می تواند نواحی که پوشش داده را از ابتلا ایمن دارد و نواحی از بدن که تحت پوشش نیستند نیز باعث ابتلای فرد به این ویروس میشوند .

آزمایشگاه بیمارستان رسالت همواره به صورت شبانه روزی در کل سال از جمله تعطیلات نیز آماده انجام کلیه آزمایشات در محیط آزمایشگاه می باشد و در صورت تمایل به انجام نمونه گیری در منزل با هماهنگی از طریق نمونه گیری در منزل و یا واتس آپ و یا تماس با تلفن های آزمایشگاه درخواست خود را با ما در میان بگذارید . تیم آزمایشگاه بیمارستان رسالت با به کارگیری جدیدترین تجهیزات و با تجربه ترین پرسنل تمامی تلاش ودقت خود به کار گرفته تا در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق انجام آزمایش همراه شما هموطنان عزیز باشد .

آزمایش زگیل تناسلی

آزمایشگاه زگیل تناسلی

آزمایشگاه در شرق و شمال تهران

آزمایشگاه زگیل تناسلی

آزمایشگاه زگیل تناسلی|آزمایشگاه در شرق و شمال تهران

آزمایشگاه زگیل تناسلی در شرق و شمال تهران، زگیل تناسلی (Condylomata   Acuminata) به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی در سطح جهان به حساب می آید . زگیل تناسلی که با نام HPV نیز شناخته می شود بیش از 100 گونه دارد که بیشتر آن ها بدون علائم بوده 40 نوع از گونه های آن در نواحی آلت تناسلی مردان و زنان ایجاد بیماری و به عبارتی بروز " زگیل " در آن نواحی می شود.

آزمایشگاه زگیل تناسلی

که در مردان می تواند بر روی آلت تناسلی و بیضه ها و همچنین در ناحیه مقعد که می تواند در نهایت به سرطان پروستات یا سرطان مقعد منجر شود و در خانم ها در ناحیه واژن و مقعد ایجاد شده و در نهایت می تواند به سرطان دهانه رحم و واژن و یا سرطان مقعد منجر شود . این ویروس در روابط دهانی با فرد آلوده می تواند سبب بروزعفونت و زگیل در لب، گلو، دهان، زبان شده که می تواند در نهایت موجب سرطان حنجره، سرطان دهان، سرطان گلو شود .اثرات ویروس زگیل تناسلی معمولا حدودا بین 12 تا 24 ماه به صورت خود به خودی درمان می شود اما ویروس در بدن باقی می ماند و همچنین در اکثر مواقع اندازه عفونت ها به اندازه ای کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشند و از این رو بهترین ومطمئن ترین روش تشخیص آن از راه آزمایش می باشد .

واکسن زگیل تناسلی با نام گارداسیل نیز شناخته شده و تقریبا در اکثر نقات جهان در دسترس وجود دارد که می تواند برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک شایانی کند، از آن جایی که این ویروس در نواحی مرطوب و مخاطی بدن قابلیت رشد دارد با حفظ بهداشت فردی و شستشو نواحی تناسلی بعد از آمیزش و یا اطمینان از شریک جنسی از طریق آزمایش دادن نیز می تواند در پیشگیری به ابتلا نیز موثر واقع شود و همچنین استفاده از کاندوم تنها می تواند نواحی که پوشش داده را از ابتلا ایمن دارد و نواحی از بدن که تحت پوشش نیستند نیز باعث ابتلای فرد به این ویروس میشوند .

آزمایشگاه بیمارستان رسالت همواره به صورت شبانه روزی در کل سال از جمله تعطیلات نیز آماده انجام کلیه آزمایشات در محیط آزمایشگاه می باشد و در صورت تمایل به انجام نمونه گیری در منزل با هماهنگی از طریق نمونه گیری در منزل و یا واتس آپ و یا تماس با تلفن های آزمایشگاه درخواست خود را با ما در میان بگذارید . تیم آزمایشگاه بیمارستان رسالت با به کارگیری جدیدترین تجهیزات و با تجربه ترین پرسنل تمامی تلاش ودقت خود به کار گرفته تا در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق انجام آزمایش همراه شما هموطنان عزیز باشد .

آزمایش زگیل تناسلی

آزمایشگاه زگیل تناسلی

آزمایشگاه در شرق و شمال تهران

آزمایش زگیل تناسلی

آزمایش زگیل تناسلی | روش تشخیص زگیل تناسلی |تستhpv

1401 / 03 / 06

 آخرین به روز رسانی در 1401 / 08 / 27

  بازدید: 1131

آزمایش زگیل تناسلی چیست ؟ Condyloma acuminatum  یا زگیل تناسلی یک توده ی عفونت است که برخی از نوع های آن جزء ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که ویروسی دی ان ای دار نیز می باشد به حساب می آید اما همه زگیل ها ویروس اچ پی وی نیستند . ویروس HPV به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی و همچنین در 99% مواقع دلیل سرطان دهانه رحم در بانوان به حساب می آید.


آزمایش زگیل تناسلی | روش تشخیص زگیل تناسلی |تستhpv

زگیل تناسلی چیست ؟


زگیل تناسلی رایج ترین های عفونت های نزدیکی(مقاربتی ) در بین انسان ها می باشد که به اطمینان می شه گفت که تمام افراد فعال در زمینه مباحث جنسی حداقل یک نوع از ویروس های زگیل جنسی( ویروس پاپیلومای انسانی) یا (ویروس HPV) را دارا می باشند یا به آن مبتلا می باشند.ویروس پاپیلومای انسانی عامل ایجاد زگیل تناسلی می باشد که بصورت زائده ها شبیه کوه های پوستی در نواحی آلت تناسلی آقایان و یا اطراف مقعد شبیه توده پوستی مشابه زگیل های پوستی قابل مشاهده هست.در خانم های  معمولا زگیل تناسلی بصورت ظاهری زیاد نمایان نمی شود. در موراد خاص و در صورت ارتباط دهانی امکان ایجاد زگیل تناسلی در دهان و زبان بصورت زائده های اضافی نیز وجود دارد.


 


راه های انتقال زگیل تناسلی :

زگیل تناسلی از طریق تماس مستقیم پوست بدن با پوست آلوده به توده های ویروس انتقال می یابد که شامل آمیزش های جنسی و دهانی نیز می باشد که در آن نوع آمیزش با محل رویش و تشکیل ویروس رابطه ی مستقیم دارد. محل رویش ویروس HPV می تواند روی آلت تناسلی و بیضه ، دهانه رحم ، درون واژن ، دهان ، مقعد و غیره نیز باشد اما در 90% مواقع ویروس HPV زگیل تولید نکرده یا به عبارتی قابل مشاهده نمی باشد  و فرد هیچ گونه علائمی ندارد، که یکی از دلایل پخش گسترده ی این ویروس خاموش بودن و یا  بدون علائم بودن آن نیز می باشد. افرادی که مولتی پارتنر به حساب می آیند و شریک های جنسی مختلفی دارند بیشتر در معرض دچار شدن به این ویروس هستند .


زگیل تناسلی|روش تشخیص زگیل تناسلی|آزمایش زگیل تناسلی

علائم و نشانه ها و راه های تشخیص زگیل تناسلی :

در قدم اول نیاز است بدانید که همه ی زگیل ها ویروس HPV  نیستند و همه ی مدل های ویروس HPV زگیل تولید نمی کنند و به عبارتی زگیل تناسلی قابل مشاهده ندارند لذا از آنجایی که در اکثر مواقع این ویروس که عامل اصلی سرطان دیواره رحم می باشد و در اکثر مواقع بدون علائم و خاموش می باشد تنها راه تشخیص آن آزمایش HPV  نیز می باشد .


علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان :


زگیل تناسلی در مردان در نواحی آلت تناسلی ، کیسه بیضه ، کشاله ران ، درون یا اطراف مقعد رشد می کند ( بسته به نوع آمیزش ) که به همین علت مشاهده آن راحت تر است که به شکل ضایعات پوستی عفونی نیز می باشد . لازم به ذکر است که نمونه گیری از روی ضایعه در محیط آزمایشگاه امکان پذیر می باشد .


زگیل تناسلی در زنان که می تواند بر روی دهانه رحم ، درون واژن ، درون یا اطراف مقعد باشد به شکل ضایعات پوستی عفونی است . که در صورتی که ضایعه درون واژن یا مقعد باشد مشاهده و تشخیص آن را نیز دشوار تر می کند . لازم به ذکر است که بهتر است تا نمونه گیری از زگیل تناسلی توسط متخصصان زنان و زایمان انجام شود اما در صورت تمایل نمونه گیری از روی ضایعه در محیط آزمایشگاه امکان پذیر می باشد .


از آنجایی که ویروس HPV (زگیل تناسلی) قابلیت رشد در مناطق مخاطی را دارد امکان رشد این ویروس تنها در این نواحی اتفاق می افتد. احساس سوزش و یا خارش در نواحی مخاطی جزء علائم این ویروس می باشد همچنین اگر رابطه جنسی دهانی با فرد ناقل این ویروس بر قرار شود امکان رشد این ویروس در دهان ، گلو و لب نیز وجود دارد. وجود زگیل های به رنگ پوست و یا تیره تر از رنگ پوست که ممکن است به علت تعدد در یک نقطه به صورت گل کلم به نظر آیند و در برخی از تایپ ها زگیل ها به راحتی قابل مشاهده نخواهند بود. از دیگر علائم زگیل تناسلی می توان به خون ریزی و درد در هنگام آمیزش اشاره کرد.


آزمایش زگیل تناسلی :


آزمایش ویروس HPV برای اشخاصی که دارای این ویروس با علائم زگیل تناسلی و یا بدون علائم هستند :


نمونه برداری در مردان از روی ضایعه ( دقیق ترین روش تشخیص )  همچنین از روی اسپرم و ادرار صبحگاهی امکان پذیر است همچنین باید توجه داشت که بیش از 90% مبتلایان هیچ گونه علامت یا زگیلی ندارند .


در زنان عموما توسط متخصصان زنان و زایمان انجام می شود که از طریق نمونه برداری از دهانه و یا درون واژن است ، لازم به ذکر است که در صورتی که مراجعه کننده نمونه  آزمایش خود را به همراه نداشته باشد در محیط این آزمایشگاه نمونه گیری نیز امکان پذیر می باشد .


در این آزمایش نمونه های گرفته شده مورد بررسی قرار می گیرند که مثبت و منفی بودن تست زگیل تناسلی و همچنین تایپ و نوع ویروس زگیل تناسلی قابل تشخیص می باشد .


نکته بسیار مهم : گونه های خطرناک و سرطانزای ویروس HPV  در بیش از 90 % هیچ گونه علامت یا زگیل و علائمی ندارند لذا تنها راه شناسایی فقط انجام آزمایش HPV  نیز می باشد .


انواع HPV:


ویروس HPV  دارای مدل های مختلفی است که تا به امروز در حدود بیش از 100 مورد آن شناسایی شده است و بر اساس نوع انها عملکرد های مختلفی نیز دارند . به صورت کلی نوع های مورد بررسی بدون علائم و یا با علائم زگیل تناسلی که به صورت شماره بندی نیز هستند به شرح ذیل می باشند :


6 – 11 – 16 – 18 – 31 – 33 – 35 –  39  – 40 – 43 – 44 – 45 – 51 – 52 – 53 – 54 – 56 – 58 – 59 – 61 – 68 – 72 – 73


که عموما در جواب آزمایشاتی که تایپ این ویروس را شناسایی می کنند با این شماره ها مشخص می شوند .


گونه ی پر خطر HPV :


گونه های پر خطر HPV  که گاهی سبب ایجاد زگیل تناسلی میشوند و در اکثر مواقع بدون علائم (زگیل تناسلی)نیز می باشند : 16 – 18 – 31 – 33 – 35 – 39 – 45 – 51 – 52 – 56 – 58 – 59 – 68 نیز هستند  که می توانند موجب ایجاد سرطان در ناحیه ای که به ویروس آلوده شده است بشوند و از شایع ترین آنها می توان به سرطان دهانه رحم اشاره کرد و شایع ترین این گونه ها نوع 16 و 18 می باشد.


گونه ی کم خطر HPV:


گونه کم خطر این ویروس که ممکن با علائم زگیل تناسلی همراه باشد و البته در اکثریت به صورت خاموش می باشد عبارتند از : 6 – 11 – 40 – 43 – 44 – 53 – 54 – 61 – 72 – 73 .


با توجه به تحقیقات انجام شده این گونه خوشبختانه تا به حال موردی را مبنی بر خطر ایجاد سرطان را به همراه ندارد و صرفا ممکن است سبب ایجاد زگیل در ناحیه های مخاطی و در برخی از مواقع ناحیه های خشک بدن شود که عموما پس از یک سال به صورت خود به خودی از روی بدن از بین می روند و اثراتشان کم کم محو می شود ، نکته : همه ی زگیل ها در بدن ویروس HPV نیستند .


روش های درمان زگیل تناسلی و ویروس HPV :


روش های درمان زگیل تناسلی که جزء دسته ویروس HPV  به حساب می آیند و یا گونه ی بدون علائم(زگیل تناسلی) این ویروس ، بسته به نوع گونه ای که دارند ( کم خطر و پر خطر ) بهتر است که با گرفتن مشاوره از متخصصین مربوطه تجویز و انجام شود . لازم به ذکر است که درمان قطعی برای این ویروس وجود ندارد و اما پیشگیری از پیشروی آن می تواند در اکثر مواقع بسیار مفید واقع شود. تیم آزمایشگاه بیمارستان رسالت تهران پیشنهاد می دهد که همواره برای مصرف هرگونه دارو و یا تشخیص و درمان حتما به متخصصین مربوطه رجوع  کنید و از درمان زگیل تناسلی که جزء دسته HPV  به حساب می آید و یا گونه های خاموش این ویروس با استفاده از تشخیص خود محور و شخصی و یا مشاوره گرفتن از هر شخصی که اطلاعات علمی و کافی در مورد این موضوع  را ندارد به شدت خود داری بفرمایید . لازم به ذکر است که در این مرکز تست تشخیص ویروس HPV چه با علائم زگیل تناسلی و چه بدون علائم با پیشرفته ترین دستگاه ها و روش های روز دنیا با دقت بسیار بالا انجام می پذیرد که قابلیت تشخیص نزدیک به 40 ژنوتایپ پر خطر و کم خطر را در کوتاه ترین زمان ممکن شامل می شود .


واکسن زگیل تناسلی  ویروس  HPV:


واکسن گارداسیل شناخته شده ترین و قابل دسترس ترین واکسن  HPV نیز می باشد .


افرادی که مبتلا به HPV شده اند به خاطر داشته باشند که تزریق این واکسن بعد از ابتلا سبب درمان و جلوگیری از پیشرفت ویروس نمی شود به این معنا که اگر قصد تزریق این واکسن را دارید در صورت داشتن رابطه جنسی به خصوص افرادی که چند شریک جنسی دارند، حتما آزمایشHPV  را انجام دهید تا از نبودن ویروس در بدن مطمئن باشید .


نکته : بهتر است این واکسن در سنین نوجوانی و جوانی تزریق شود و به خاطر داشته باشیم به علت اینکه زدن واکسن زگیل تناسلی برای مادران باردار ، افراد دارای نقص در سیستم ایمنی ، افرادی که تحت درمان بیماری خاصی هستند ممنوع و مضر است ، بدین منظور اگر قصد استفاده از واکسن گارداسیل را دارید حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید تا سلامتی شما تحت شعاع خطر قرار نگیرد .


تیم آزمایشگاه بیمارستان رسالت (رویال تهران) همواره با به کارگیری پیشرفته ترین دستگاه های روز و انجام تخصصی ترین تست ها به صورت شبانه روزی و تمام وقت در محیط آزمایشگاه ، محل سکونت ، محل کار آماده خدمت رسانی بوده و تمامی تلاش خود را به صورت بی وقفه برای حفظ سلامتی شما عزیزان با ترفند آزمایش – تشخیص – پیشگیری به کار گرفته است .


 


زگیل تناسلی|روش تشخیص زگیل تناسلی|آزمایش زگیل تناسلی