پیشگامان

افق ای تی

پیشگامان

افق ای تی

خمیردندان ژله ای کودک

 چه چیزی موجب بوی بد دهان در نوزادان می شود؟


اگر می خواهید دهان کودکتان همیشه تمیز و نیز سالم باشد، می توانید با رعایت نکاتی در برابر بوی بد دهان به سلامت او کمک کنید.


برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، ایجاد بوی بد در دهان بسیار دشوار است. با این حال، در برخی موارد، بوی دلپذیر و طبیعی منحصر به فرد نوزادان ممکن است تغییر کند. این را می توان با بوی بد نامطلوب جایگزین کرد. با ارزیابی عواملی که باعث ایجاد بوی بد در نوزادان می شود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کودک شما دارای تنفس سالم و خوشبو است.


آدرس: تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول
کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳
تلفن: 88945037-88909126-88948885-88948886
88909075-88804477-88941401-88941400
فکس: ۸۸۹۰۱۹۳۸

خمیر دندان ژله ای بچه

خمیر دندان ژله ای بچه؛ مراقبت از دندان از سنین بسیار پایین و به محض ظاهر شدن اولین دندان های شیری آغاز می شود. آموزش اهمیت بهداشت دهان و دندان به کودکان به آنها کمک می کند تا دندان ها و لثه های سالمی در طول زندگی خود داشته باشند.

برای شروع آموزش بهداشت دهان و دندان و اطلاع از اینکه چه زمانی باید برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کنند، به مقالات ما در زیر نگاه کنید. برای کوچکترین توله سگ های شما، توصیه هایی در مورد نحوه تمیز کردن دندان های کودکتان خواهیم داشت. ما همچنین به شما نکاتی را در مورد نحوه مسواک زدن به شیوه ای سرگرم کننده در حین بزرگ شدن شیطون های کوچک به شما می دهیم. به این ترتیب کودک شما می خواهد خودش دندان هایش را مسواک بزند و از پوسیدگی در امان بماند.


آدرس: تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول
کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳
تلفن: 88945037-88909126-88948885-88948886
88909075-88804477-88941401-88941400
فکس: ۸۸۹۰۱۹۳۸

زمان استفاده از خمیردندان برای کودکان

 چگونه از اولین دندان کودک مراقبت کنیم؟
حفاظت از سلامت دهان و دندان کودک شما قبل از رویش اولین دندان شیری شروع می شود و یک سفر طولانی اما پربار می باشد. بنابراین، بیایید نگاهی به چند نکته مفید برای کمک به شما در این سفر طولانی بیندازیم:

آدرس: تهران – خیابان استاد نجات الهی – خیابان شهید صارمی شرقی – شماره ۳۵ – طبقه اول
کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳
تلفن: 88945037-88909126-88948885-88948886
88909075-88804477-88941401-88941400
فکس: ۸۸۹۰۱۹۳۸
 

اعزام پزشک به منزل شبانه روزی

اعزام پزشک به منزل شبانه روزی

اعزام پزشک به منزل شبانه روزی؛مراقبت های بهداشتی در خانه


سلامتی با ارزش ترین چیز در این دنیاست. با این حال، برخی از افراد در صورت نیاز به مراقبت بیشتر، با حوادث، بیماری‌های مزمن یا شرایط پزشکی ناپایدار، یا شرایط دیگری مانند بارداری، مراقبت از کودک و ناتوانی‌های مرتبط با سن مواجه می‌شوند.


 


مراقبت های بهداشتی در خانه می تواند خدماتی را به نیازمندان ارائه دهد، زمانی که شخصی در مکانی دور کار می کند و نمی تواند از عزیزان خود مراقبت کند. تقاضا و فشار برای ارائه منظم مراقبت از اعضای خانواده منجر به فرسودگی مراقب می شود – یک فرسودگی عاطفی، جسمی و ذهنی. این زمانی اتفاق می‌افتد که والدین سالخورده یا افراد بیمار کمک مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و تلاش می‌کنند تا بیش از آنچه می‌توانند انجام دهند.


 


پس از بستری شدن در بیمارستان برای مدت طولانی، بسیاری از بیماران ترجیح می دهند در خانه درمان شوند. به طور مشابه، افراد مسن تر ترجیح می دهند به جای رفتن به یک مرکز پرستاری ماهر در خانه بمانند. مراقبت از سالمندان در خانه می تواند مزایای متعددی را برای حمایت از فعالیت های روزمره زندگی، از جمله کمک به پخت و پز، تمیز کردن، و حمام کردن ارائه دهد. در اینجا برخی از مزایای دریافت خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل وجود دارد که ممکن است از آن ها بی اطلاع باشید:


 


معاینات منظم

تحویل دارو در منزل

مانیتورینگ یا غربالگری و تزریق

همراهی – مصاحبت

مراقبت داوطلبانه

درمان پزشکی

ویزیت دکتر

مجموعه نمونه آزمایشگاهی

مراقبت از پرستار

فیزیک، کار و گفتار درمانی

مراقبت های کمکی اولیه

حمایت های تغذیه ای

 


خدمات بهداشتی در خانه سالمندان

خدمات مراقبت های بهداشتی در خانه سالمندان به فرد کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود را انجام دهد، از جمله حفظ بهداشت، تغذیه، حمایت سرپایی، حفظ احترام آنها و حفظ رضایت شخصی.


 


علاوه بر این، افراد مسن و بیماران نیاز به نظارت مداوم و تغذیه مناسب از تغذیه مناسب برای حفظ خوب دارند. ماندن طولانی مدت در رختخواب، افزایش سن، بیماری و آسیب ممکن است باعث از دست دادن توده بدن فرد شود. علاوه بر این، یک متخصص تغذیه متخصص مراقبت های خانگی می تواند به شما در تهیه نمودار رژیم غذایی کمک کند، که به دلیل تغذیه متعادل به بهبودی سریع کمک می کند.


 


با مراقبت‌های بهداشتی در منزل، بیماران می‌توانند سریع ‌تر بهبود پیدا کنند و برای مدیریت داروهای خود و جلوگیری از تداخلات مضر دارویی کمک بگیرند. علاوه بر این، حضور در خانه به بیماران مسن این امکان را می‌دهد تا به برنامه‌ های روزمره خود در محیط‌های آشنا پایبند باشند و حس عادی بودن را در زندگی روزمره خود حفظ کنند. علاوه بر این، افراد مسن ممکن است با مدیریت شرایط بهداشتی خود در خانه از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان اجتناب کنند.


 


خدمات مراقبت‌های بهداشتی در منزل همچنین می‌تواند با به تأخیر انداختن یا جلوگیری از نیاز به مراقبت‌های پرستاری در منزل یا سایر انواع مراقبت‌های شدیدتر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، به‌ویژه در مواردی که بیماران علائم دردسرساز دارند و مطمئن نیستند چه باید بکنند. پرستاران، فیزیوتراپ ها و فیزیوتراپیست ها تیم مراقبت های بهداشتی در منزل را با نظارت پزشک تشکیل می دهند.


 


علاوه بر این، هر یک از اعضای تیم به دقت غربالگری و آموزش می‌بینند. بیماران می توانند بدون مراجعه به مطب پزشک، مرکز توانبخشی یا بیمارستان به این متخصصان مراجعه کنند.


 


خدمات بهداشتی خانگی

تیم مهرآوران به مراقبت از بیماران در آسایش خانه، اتاق هتل یا با اعزام پزشک به منزل خود اختصاص دارد.


خدمات ما به ویژه بیماران در تمام سنین، از نوزادان تا سالمندان، برای دریافت خدمات بهداشتی حرفه ای و دلسوزانه در آسایش خانه یا هتل، هدف قرار می گیرد.


خدمات مراقبت های بهداشتی در خانه سالمندان مورد تقاضای افرادی است که بسته به تخت، خانه بسته، ویلچر هستند و در فعالیت های روزمره به کمک نیاز دارند.


 


هدف مهرآوران افزایش طول و کیفیت زندگی بیمارانمان است. تیم پزشکی ما، پزشکان متخصص، درمانگران واجد شرایط، کارکنان حرفه ای به بیماران در آسایش خانه کمک خواهند کرد. علاوه بر این، کارکنان پرستاری ما عمدتاً مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا را برای سالمندان ارائه می دهند، بنابراین سالمندان می توانند بدون وابستگی به اعضای خانواده خود زندگی کنند.


همچنین، ما می‌توانیم به خانواده و مراقبان بیمار کمک کنیم تا خود را تطبیق دهند و حداکثر کمک تخصصی و پشتیبانی توانبخشی را ارائه دهیم. مهرآوران خدمات پیشرو مراقبت از سالمندان در خانه را در آستان شما ارائه می دهد.


 


خدمات ما متنوع است و شامل:

ویزیت پزشک

مراقبت از زخم و مدیریت درد

سازگاری و آموزش بیمار و خانواده

خدمات تسکین دهنده

خدمات جامع بزرگسالان

اداره پزشکی

پرستاری حرفه ای

مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه

خدمات گسترده اطفال

درمان های توانبخشی

خدمات دارویی

خدمات تزریق

تست سواب PCR

خدمات درمانی

مدیریت تغذیه

درمان های توانبخشی

خدمات فیزیوتراپی

بررسی های آزمایشگاهی

برای مراقبت های بهداشتی در خانه به کمک نیاز دارید؟ ما مشتاقانه منتظر ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی ممتاز اعزام پزشک به منزل در آسایش شما هستیم.


بیشتربدانید:نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان– درمان زخم بستر تضمینی – فیزیوتراپی و رادیوگرافی در منزل


خدمات درمانی پزشکی

آیا دوران نه چندان باستانی قبل از اینترنت، فیس بوک، گوگل یا گوشی های هوشمند را به یاد دارید؟ مواقعی که نیاز به یافتن درمان و اطلاعات پزشکی داشتید، امیدوار بودید آن مجله، کتاب یا مقاله را در پشته های روی میز یا قفسه کتاب خود ذخیره کنید؟ اما در حال حاضر، شما می توانید درمان و اطلاعات پزشکی را با یک کلیک دریافت کنید. رزرو نوبت و استفاده از خدمات پزشکی در منزل در دسترس تر شده است. در حال حاضر خدمات درمانی پزشکی قادر به مدیریت و مراقبت از بیمار برای مبارزه با بیماری ها یا اختلالات مختلف هستند.


 


درمان پزشکی مراحلی مانند مشاوره یا مشاوره با بیماران را دنبال می کند که در آن پزشک تنها برای مشاوره یا مشاوره با بیمار یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مجاز ویزیت می کند و با آنها مشورت می کند. مرحله دوم درمان پزشکی، اقدامات تشخیصی است. انجام اقدامات تشخیصی است، مثلاً اگر بیمار به معایناتی مانند اشعه ایکس و آزمایش خون نیاز داشته باشد. علاوه بر این، پزشک می‌تواند درمان مانند آنتی‌بیوتیک‌ها را برای درمان عفونت توصیه کند. برای تسکین درد، یک درمان علامتی مانند آنتالژیک می‌تواند همراه با درمان باشد. برای توضیح بیشتر، درمان های پزشکی را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:


 


درمان خانگی پزشکی

پیشگیری: از شروع یک بیماری خودداری کنید


مراقبت های پیشگیرانه بخشی از زندگی روزمره ما است. مانند این است که از قبل از یک عفونت یا بیماری خاص مراقبت کنید، مانند دریافت واکسن برای جلوگیری از برخی بیماری های خاص یا مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای ساختن استخوان های قوی. گاهی اوقات هنگام استفاده از کلاه ایمنی و پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام دوچرخه سواری برای جلوگیری از آسیب سر یا ورزش برای قوی نگه داشتن بدن و قلب، نیاز به محافظت در برابر هر گونه بیماری، بیماری ویروسی یا باکتریایی داریم.


 


درمان درمانی: بیمار را معالجه می کند


مرحله درمانی در درمان پزشکی مرحله ای است که شما را دوباره به زندگی روزمره هدایت می کند.


داروها

عمل جراحی

فیزیوتراپی

برخی از داروها برای از بین بردن ریشه مشکل در نظر گرفته شده اند، مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد قارچ یا آنتی هیستامین ها که به رفع واکنش به یک آلرژن کمک می کنند. این دارو ممکن است به صورت خارجی به بدن اعمال شود، بلعیده شود یا به ماهیچه ها و رگ های ما تزریق شود.

سونداژ در منزل

سونداژ در منزل

سونداژ در منزل؛ سوند ادراری چیست؟


کاتتر ادراری یک لوله پلاستیکی با چشم (برای تخلیه) است که برای تخلیه ادرار از مثانه استفاده می شود. کاتترهای ادراری را می توان به طور دائمی (کاتترهای ساکن) یا متناوب وارد مثانه کرد. کاتتریزاسیون متناوب که روش مرجع ۱ است، چندین بار در روز تکرار می شود و با خالی بودن مثانه، کاتتر ادراری از مثانه خارج می شود.


 


کاتترهای ادراری با یا بدون روان کننده

کاتتر ادراری برای زنان یا مردان باید همیشه روغن کاری شود تا امکان عبور آسان و بدون درد کاتتر به مجرای ادرار فراهم شود. پروب هایی با ژل آبدوست وجود دارد که باید آب به آن اضافه شود. از سوی دیگر، پروب های جدیدتر، به لطف روان کننده آنها که به پروب متصل است، می توانند بلافاصله خارج از بسته بندی استفاده شوند.


 


انواع مختلف کاتتر ادرار چیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد؟

به طور کلی چندین نوع کاتتر ادراری وجود دارد. آنها با توجه به عملکردشان به دو دسته تقسیم می شوند. کاتتر ساکن وسیله ای است که برای مدت طولانی در بدن باقی می ماند. این ممکن است یک کاتتر ادراری ساکن یا یک سوند سوپراپوبیک باشد. دوم کاتتر متناوب است که برای تخلیه مثانه استفاده می شود، زمانی که امکان ادرار کردن به درستی وجود ندارد. این روش خطر ابتلا به عفونت ادراری، تنگی مجرای ادرار، زوال دستگاه ادراری فوقانی و ایجاد سنگ مثانه را کاهش می دهد.


برای انتخاب سوند ادراری باید به طول و اندازه آن توجه کرد. به طور کلی، کاتتر ادراری باید کمی بلندتر از مجرای ادرار باشد. اندازه دومی در مردان ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر و در زنان ۳ تا ۴ سانتی متر است. در مورد اندازه، متخصصان استفاده از پروب ۱۲ تا ۱۴ CH را برای بزرگسالان توصیه می کنند.


 


چه طولی از کاتتر ادراری باید انتخاب کنم؟


به طور کلی، کاتتر ادراری باید کمی بلندتر از مجرای ادرار باشد که در مردان بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر است: ۲ سانتی متر بلندتر، در مقابل ۳ تا ۴ سانتی متر در زنان. دلیل آن ساده است: چشم های کاوشگر در چند سانتی متری انتهای آن قرار دارند. پروب ها و پروب های استاندارد در قالب فشرده وجود دارد. کاوشگرهای کمی خمیده در انتهای خود (به نام عصا یا Tiemann) برای مردان دارای پروستات بزرگ نیز وجود دارد.


 


چگونه اندازه مناسب  سوند ادراری را پیدا کنیم؟

برای تخلیه بهینه مثانه، ضروری است که کاتتری با چاریر (قطر خارجی کاتتر) صحیح انتخاب کنید. به طور کلی، بزرگسالان از یک پروب ۱۲ تا ۱۴ Ch (قطر ۱ Ch = 0.33 میلی متر) استفاده می کنند. پزشک یا پرستار شما می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین حامل کاتتر ادراری برای مردان یا زنان کمک کند.


 


لوله کاتتر ادرار شما

کاتترهای ادراری از مواد مختلفی ساخته می‌شوند مانند: PVC، ماده‌ای که می‌توان در ساخت برخی وسایل پزشکی از آن استفاده کرد. حاوی نرم کننده ها (فتالات ها) است. سیلیکون، ماده ای بسیار منعطف طبیعتاً که نیازی به افزودن نرم کننده ندارد. پلی یورتان، ماده ای است که به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این مزیت را دارد که به اندازه PVC انعطاف پذیر است بدون اینکه حاوی فتالات باشد. معرفی یک لوله کمی سفت‌تر ممکن است آسان‌تر باشد و بنابراین ممکن است برای افرادی با مهارت دستی محدود مناسب‌تر باشد. هنگام انتخاب کاتتر ادراری، با پزشک یا پرستار خود بررسی کنید که ماده انتخابی برای شما مناسب است و به اندازه کافی برای شما کاربردی است.


 


سوراخ زهکشی

یک کاتتر ادراری معمولاً دارای دو سوراخ است که در انتهای لوله سوراخ شده است. هنگامی که کاتتر وارد مثانه می شود، از این منافذ برای تخلیه ادرار استفاده می شود. برای محدود کردن خطر آسیب به مجرای ادرار، پروب هایی وجود دارد که چشمان آنها صیقلی شده و با پوشش پوشانده شده است.


 


رابط یا آستین برای کاتتر ادراری

اتصال دهنده انتهای سوند ادراری جایی است که آن را نگه می دارید. این کار نیاز به لمس بدنه سرب را در حین جاگذاری بی نیاز می کند. این کانکتور همچنین به شما امکان می دهد تا کیسه ادرار را در صورتی که نمی توانید خود را روی توالت سونداژ کنید، وصل کنید.


 


سونداژ مثانه تکنیکی است که از دوران باستان برای تخلیه مثانه در زمانی که به طور طبیعی تخلیه نمی شود استفاده می شود. علل متعدد است، اما نشانه اصلی احتباس حاد ادرار یا ناتوانی در ادرار کردن با وجود نیاز است.


بیشتربدانید:تزریقات در منزل شمال شرق تهران–تزریقات در منزل زعفرانیه– فیزیوتراپی و رادیوگرافی در منزل –اعزام پزشک به منزل شبانه روزی


سوند ادراری چیست؟

کاتتر ادراری یک لوله پلاستیکی یا سیلیکونی بسیار انعطاف پذیر است. از سه قسمت مجزا تشکیل شده است که شامل لوله قابل انعطافی است که برای تخلیه آن در داخل مثانه قرار می گیرد. بالون با مایع باد می شود تا لوله از مثانه خارج نشود. قسمت آخر کیسه زهکشی برای جمع آوری ادرار جاری است. این دستگاه برای تخلیه صحیح مثانه در مواقعی که دیگر نمی تواند خود را تخلیه کند استفاده می شود. استفاده از کاتتر ادراری نیز خطر عفونت را کاهش می دهد و عملکرد کلیه را حفظ می کند.


 


چه زمانی باید کاتتر ادرار را گذاشت؟

مشکل تخلیه مثانه می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد. شایع ترین آنها وجود مانع زیر مثانه، اختلال در کنترل عصبی و عدم انقباض مثانه است. در این موارد، زهکشی بهترین راه حل برای تخلیه کامل و منظم مثانه است.


علاوه بر این، استفاده از کاتتر ادراری نیز برای نمونه برداری یا شستشوی مثانه ضروری است. دومی شامل تزریق یک محلول استریل حاوی دارو به مثانه و سپس تخلیه آن با استفاده از کاتتر ادراری است. این روش بقایای اپیتلیال و لخته های خون موجود در مثانه را پس از جراحی حذف می کند.


 


کاتترینگ ادراری چگونه انجام می شود؟

قرار دادن کاتتر ادراری یک عمل بر اساس نسخه پزشکی است. کاتتریزاسیون ادرار باید توسط یک پرستار دارای گواهی دولتی که از تجهیزات مناسب برای بیماران استفاده می کند، انجام شود. قبل از مداخله، توالت موضعی با صابون زدن، شستشو و خشک کردن چین های اینگوینال و ناحیه تناسلی اجباری است. خواه برای تخلیه مثانه باشد یا به دلیل دیگری، سوند ادراری باید روغن کاری شود تا از عبور راحت تر و بدون درد از مجرای ادرار اطمینان حاصل شود. برای محدود کردن خطر عفونت، توالت با منافذ ادراری هر روز و بعد از هر بار اجابت مزاج ضروری است. همچنین باید توجه داشت که در بیمارانی که سوند ادراری دارند، میزان میکروب در ادرار بیشتر است. این یک آلودگی است که هیچ خطری ندارد و نیازی به درمان آنتی بیوتیکی ندارد.