پیشگامان

افق ای تی

پیشگامان

افق ای تی

هزینه ‌های زندگی در قبرس شمالی 2022

هزینه ‌های زندگی در قبرس شمالی 2022

در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با هزینه ها و شرایط زندگی، کار، سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی آشنا کنیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی در حدود میزان هزینه ها در ایران اعلام شده است با این تفاوت که کیفیت زندگی و میزان درآمد متوسط بالا تر است.

به عنوان مثال:برای هزینه های مخابرات و تلفن همراه در کشور قبرس شمالی دو شرکت وجود دارند که ارائه دهنده ی سرویس‌های مخابراتی هستند که  خدمات متنوعی برای کاربران در نظر می گیرند.برای دریافت سیم کارن قیمت‌ها به طور کلی . بسته به نوع سیم کارت، رایگان و یا از 80 لیر آغاز می‌شود. یک سری تعرفه‌ها و بسته هایی وجود دارد که شامل  سرویس‌های مکالمه نامحدود در داخل کشور ،مکالمه های بین‌المللی و اینترنت پرسرعت می باشد که قیمت آن ها بسته به نوع بسته و تعرفه آن ماهیانه از حداقل 150 لیر است.

همچنین برای خرید اینترنت پرسرعت  هزینه اینترنت ماهانه در کشور قبرس شمالی بین150 الی 185 لیر در نظر گرفته می‌شود. البته با توجه به نوع بسته انتخابی دسته بندی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است هرچند تمام بسته ها حجم نا محدود دارند.

هزینه ی یک وعده غذایی در یکی از رستوران‌های متوسط این کشور در حدود 50 تا 80  لیر بوده ، این در حالی است که در رستوران‌های بزرگ و مرغوب هزینه برای هر فرد حداقل 150 لیر است.

بطری آب معدنی 19 لیتری در این کشور بین 10 الی 15 لیر هزینه در بر دارد و بطری های 1 لیتری 3لیر هستند.

برای تفریحات در کشور قبرس یک سری کارت‌های تخفیف دار برای مثال برای دانشجویان برای سرشکن شدن هزینه‌های موجود در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. تفریحات آبی کمی گران تر هستند ،بلیط سینما 30الی 40 لیر برای هر نفر، پینت بال بین 50الی 60 لیر هزینه برای هر نفر در بر دارد. افرادی که به غواصی علاقه دارند هزبنه ی حداقل 150 لیر ،برای سوارکاری در این کشور باید 200لیر در نظر بگیرید. افرادی که به موزه‌های گردشگری در کشور قبرس شمالی می‌روند باید 30 لیر هزینه در نظر بگیرند.

Cost of living in Northern Cyprus 2022

جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه مشاورین بدون مرز در ارتباط باشید

تماس با ما

شما برای صرفه جویی در کشور قبرس شمالی باید سعی کنید زمان‌هایی که شامل طرح‌های تخفیف دار است را برای خرید یا تفریح انتخاب نمایید.

خرید پوشاک نیز هزینه های ارزان تری نسبت به ایران دارد اگرچه به طور کلی از ترکیه کمی گران تر است با این وجود در تمام فصل تمامی فروشگاه ها دارای تخفیف هستند.

قیمت برخی کالاهای اساسی در قبرس شمالی

نان 1 الی 5 لیر

شیر 10 الی 15 لیر

روغن زیتون 40 لیر

پنیر 20 الی 40لیر

مرغ 50 لیر

گوشت قرمز 120 الی 180 لیر

ماهی از 40 لیر

سیب زمینی و پیاز 5 الی 10 لیر

سیب 10 الی 15 لیر

پرتقال و نارنگی 10تا 15 لیر

شانه کامل تخم مرغ30 الی45 لیر

Cost of living in Northern Cyprus 2022

میانگین درآمد در قبرس شمالی

ممکن است برای شما سوالاتی در این زمینه پیش بیاید که آیا درآمد در کشور قبرس شمالی می‌تواند ارزشمند باشد؟ آیا من به عنوان یک مهاجری که قصد تحصیل و کار در کشور قبرس شمالی را دارم می‌توانم از پس هزینه‌های زندگی بر آیم؟

در کل یک ارزیابی انجام داده‌ایم و به طور کلی حداقل حقوق کارمندان در کشور قبرس شمالی در سال 2022 در حدود 6090 لیر ترکیه اعلام شده است و حقوق ها به موقع پرداخت می‌شوند. در نتیجه اگر در یک خانواده ی 4 نفره 2 نفر مشغول به کار باشند می توانند زندگی مرفه با کیفیت خوبی را داشته باشند. یک خبر خوب اینکه نرخ بیکاری در کشور قبرس شمالی بسیار پایین است و رتبه سوم بیکاری را در اروپا دارد. یعنی کاریابی در کشور قبرس شمالی آنقدرها هم سخت نیست ولی نیاز به زمان،تخصص و دانش زبان ترکی استانبولی و انگلیسی دارد!

دانشجویان نیز در کشور قبرس شمالی اجازه کار تمام وقت ندارند اما کارهای پاره وقت برای این افراد فراهم شده است که در حقوق ماهیانه حدود 3000 لیر با توجه به تایم کاری خواهند داشت. در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک دانشجو در کشور قبرس شمالی می‌توانید در واحدهای صنفی کار کنید و برخی از شرکت‌های خصوصی و رستوران‌ها نیز در جهت درآمدزایی به شما کمک می‌کنند.

Cost of living in Northern Cyprus 2022

اجاره خانه در قبرس شمالی

یک موضوع را در نظر بگیرید که میزان درآمد ماهانه شما بسیار مهم است در صورتی که درآمد خوبی داشته باشید می‌توانید نظر صاحب خانه را به خود جلب نمایید و اجاره را ماهیانه بپردازید در غیر این صورت صاحب خانه ها اجاره هر سال را در ابتدای سال دریافت می کنند. اجاره خانه در مناطق مختلف متفاوت است اما به طور میانگین برای خانه 2 خوابه از حدود 2500 لیر ماهیانه خانه برای اجاره هست لازم به ذکر است خانه ها در قبرس شمالی با فرنیچز کامل اجاره داده می شوند.

اگرچه شما با خرید ملک در قبرس شمالی می توانید اقامت این کشور را برای خود و خانواده ی خود دریافت کنید و سرمایه خود را برای خود ذخیره و بر اساس رشد بالای قیمت املاک سرمایه خود را اضافه کنید. پروسه ی اخذ اقامت شما با پرداخت 30 درصد اولیه شروع می شود. سپس مابقی پول به طور اقساط باید پرداخت شود. افرادی که از نظر هزینه در وضعیت خوبی نیستند می‌توانند از وام‌های بانکی استفاده نمایند به این ترتیب به سادگی شرایط برای خرید ملک فراهم خواهد شد به علاوه اکثر شرکت های ساختمانی شرایط پرداخت اقساط طولانی مدت دارند.

 

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از تمامی مراحل خرید ملک و معرفی پروژه های مختلف برای سرمایه گذاری با مشاورین متخصص ما در تماس باشید و از امکان مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد